Monkey Mum: Řídíme marketing v 17 zemích Evropy
Monkey Mum nám svěřila do správy veškeré marketingové aktivity v 17 zemích Evropy.
Jak jsme zdvojnásobili tržby a expandovali téměr do celé EU
S Monkey Mum jsme spojili síly na začátku roku 2024. A cíl spolupráce byl a stále je jasný - růst celkových tržeb a expanze na nové trhy, kterých aktuálně Monkey Mum ovládá už 17.
Seznamte se s Monkey Mum
Monkey Mum je e-shopem pro maminky od maminky, jehož specializací jsou především zábrany na postel a cestovní mantinely Monkey Mum, jejichž je pro český i několik dalších trhů v Eu výhradním dovozcem. E-shop nabízí ale i další potřeby pro maminky a děti, včetně vlastní řady oblečení a nosítek.
Nešlo odolat…
S Lucií Janauer, zakladatelkou a CEO monkeymum.com, jsme se potkali náhodou na skvělé akci v Košicích v prosinci roku 2023, kterou pořadali ecommerce-tools.com společně s GymBeam. Dali jsme se do řeči okamžitě.😀 Kdo Lucku zná, ví, že nerada ztrácí čas, a tak jsme spolupráci domluvili téměř ještě týž večer. Po návratu jsme do konce roku pouze vyladili rozsah spolupráce, nastavili obezřetná očekávání z obou stran a připravovali se na start od nového roku.
Audituji, audituješ, auditujeme…
Spolupráci jsme standardně začali tím, že jsme provedli kompletní a komplexní audit stávající marketingové strategie, marketingového mix, včetně kontroly analytických nástrojů a jejich nastavení, cookie lišty nevyjímaje. Z auditu nám vzešlo spoustu akčních kroků, které jsme v průběhu měsíce ledna a února odbavovali, zejm. revize marketingové strategie a komunikačního plánu pro jednotlivé trhy, na kterých Monkey Mum působí. Cílem bylo mít před začátkem spolupráce naplánované hlavní marketingové pilíře na celý rok, kterými se budeme řídit a podle kterých - a to hlavně - budeme plánovat marketingové investice.
Protože neomezený budget nemá nikdo, v rámci příprav jsme vydefinovali 3 kategorie zemí z hlediska jejich historické výkonnosti a potenciálu růstu. Vznikly tak trhy v kategoriích A, B, C. Podle toho, v jaké kategorii se daný trh nachází, byl stanoven i přístup - jak investičně, tak i šíří marketingového mixu.
Už na konci ledna jsme tak věděli, co nás v průběhu roku čeká, jaké jsou důležité milníky, na co je třeba se důkladně připravit a kam budeme nejvíce investovat.
Neváhej a toč
Nedílnou součástí vstupního auditu byla samozřejmě také revize stávajících kreativních podkladů, kterými MM disponovala. Vzhledem k tomu, že většinu podkladů tvořili pouze produktové fotografie, bylo nám jasné, že bude třeba vyladit i tuto oblast. Jak se totiž dneska všeobecně v marketingovém světě ví - kreativa v rámci výkonnostních kampaní, zejm. na sociálních sítích je základ úspěchu. V rámci příprav převzetí správy marketingových kanálů jsme tak věnovali první týdny lifestylovému focení všech důležitých produktů a tvorbě produktových, ale i lifestylových videí.
Nezapomněli jsme ani na showroom, který MM otevřela ke konci roku 2023, abychom mohli tvořit i lokální kampaně, jejichž cílem je návštěva showroomu v pražských Vršovicích. Všechny podklady jsme tvořili pro všechny TOP země, neboť MM působí mezinárodně na 17 trzích.
Nemalou částí naší spolupráce je také propojení Monkey Mum s mama influencery a UGC tvůrci, kteří obsahu dodávají autenticitu a svěží pohled.
Klik sem, klik tam
Ne zcela ideální stav byl také u samotného nastavení výkonnostních kampaní. Celková struktura byla neucelená - v případě některých kanálů bylo cíleno jen na brand, jinde naopak běžela pouze obecná kampaň na zábrany, hračky nebo jiné kategorie. Ačkoliv v určité podobě běžely reklamy cílené na všech 17 zemí, v rámci Google Ads byly spuštěny pouze PMAX a vyhledávací kampaně, které cílily na 15 evropských zemí. Na Meta se výkon zaměřoval akvizičně a remarketingově pouze na zábrany. Sklik se soustředil především na display v remarketingu, dynamický remarketing a vyhledávací kampaně v rámci brandu a obecných dotazů na zábrany.
Vzhůru do práce
V rámci výkonnostních kampaní jsme pro Monkey Mum využili synergie několika klíčových reklamních platforem, které nám umožnily efektivně oslovit široké spektrum cílových skupin napříč různými kanály. Kampaně na platformách Meta, Google Ads, Sklik a Microsoft Ads byly segmentovány podle vytyčených kategorií A, B a C a optimalizovány tak, aby přinášely maximální konverzní poměr a návratnost investic. Hlavní podmínkou byla pak maximalizace meziročního růstu při dodržení efektivity na úrovni maximálně okolo 20 % PNO.
Do reklam jsme mohli také využít nové kreativy, které jsem postavili na fotkách a videích z našeho lednového tvoření.
Nové materiály se ale perfektně hodily i do organického obsahu na webu i sociálních sítí. A ani ty neminula nová komunikační strategie, která má přesah také na blog Mlog. Do contentu na Facebooku a Instagramu jsme zapojili u MM dříve nevyužívané, ale v dnešní době velmi populární formáty - reels a carousely.
Odkud ten náš holub letí? Z Monkey Mum
Novou komplexní strategii jsme podpořili také nastavení personalizovaných e-mailingových kampaní prostřednictvím nástroje Ecomail, který nám umožňuje udržovat trvalý kontakt se zákazníky a zvyšovat jejich loajalitu prostřednictvím cílených nabídek a relevantního obsahu.
Součástí úvodních prací bylo také nastavení standardních i pokročilých automatizací - opuštěný košík, onboarding a další. Díky této efektivní kombinaci kanálů zkvalitňujeme míru zapojení a růstu tržeb.
Výsledky naší spolupráce
Od začátku spolupráce v lednu 2024 se nám v rámci celkového měsíčního obratu podařilo vyrůst o 140 % při udržení stanoveného do PNO 20 %. Denní rozpočet kampaní jsme od února vyškálovali o 137 %.
V mailingu jsme díky pravidelné rozesílce během uplynulých 8 měsíců dosáhli u českého publika na 33% open rate a u newsletterů cílených na anglicky, polsky nebo třeba německy mluvící publikum šlapeme na hodnotu okolo 35-40 %. Průměrný počet nákupů na českém trhu, které se díky e-mailingu uskuteční, jsme od začátku spolupráce zvedli o 22 % (porovnání 09/23-08/24 vs. 02/24-08-24).
Tvorbu obsahu na sociální sítě máme v našich rukou pouze pár týdnů (s nárůstem sledujících o 10 % během 2 měsíců 🤭), tak na větší vyhodnocování je ještě brzy, určitě vás o něj ale neochudíme. Třeba v nějaké naší další case study. 👋
Vzhůru do nekonečna a ještě dál
E-shop Monkey Mum patří k našim největším klientům a cítíme, že naše společná spolupráce posunula nejen marketingovou strategii MM, ale i naši tvorbu zas o kousek výš. Protože stejně jako rostou děti zákaznic a zákazníků Monkey Mum se rozrůstá i e-shop samotný a také naše spolupráce.
Začali jsme u strategie, pokračovali přes vizuály a výkon až po e-mailing a obsah. A to rovnou v 17 zemích.
A co nás čeká dál? Možná právě spolupráce s vaším e-shopem nebo službou. Pokud se vám náš přístup a tvorba líbí, budeme rádi, když nás oslovíte a společně vymyslíme, jak váš business nakopnout.